Sürdürülebilirlik / Sürdürülebilir Yaşam

Bizdegeziyoruz olarak Sürdürülebilirlik Konusunda Neler Yapıyoruz?

Sürdürülebilirlik kavramı son yıllarda çok daha fazla ön plana çıkmış durumda. Dünya nüfusu çok hızlı artıyor ve doğal kaynakları çok hızlı tüketiyoruz. Çevreyi kirletmek ve doğanın kendini yenilemesine fırsat vermemek de bu yokoluşu hızlandırıyor. Bizdegeziyoruz olarak bunun çok uzun yıllardır farkındayız ve koca dünyada kum tanesi kadar da olsa faydalı etkimiz olacaksa bu etkiyi yaratacağız. Bu vizyonla hareket ederek kendimizce aldığımız bir takım önlemler var. Daha yaşanılabilir ve sürdürülebilir bir dünya için önce kendi küçük dünyamızda bir şeyler değiştirerek başlamalıyız. Çünkü bu dünya hepimizin. Senin ne kadar hakkın varsa gelecek nesillerin de olmalı!

Bu amaçla kendi aldığımız önlemleri, aksiyonları ve yaşam tarzımızdaki bazı değişiklikleri aşağıda sizler için derledik.

Çöplerimizi Ayrıştırıyoruz

Evlendiğimiz günden beri evimizden çıkan atıkları ayrıştırmaya özen gösteriyoruz. Evde geri dönüştürülebilir atıklarımız, kompostlanabilir atıklarımız ve diğer atıklarımız için ayrı çöp kutuları mevcut. Geri dönüşüme uygun çöplerimizi ayrıştırdıktan sonra evimizin yakınında bulunan belirlenmiş özel çöp kutularına atıyoruz. Kompostlanabilir olanları ise bahçemizde gübre olarak değerlendiriyoruz.

Çevre Dostu Ambalajlar Tercih Ediyoruz

Sürdürülebilirlik günümüz dünyasında en öneme alınması gereken kavramlardan biri. Sürdürülebilir bir gelecek için ambalaj tercihi de bu sebeple çok önemli. Firmaların bu yönde çok ciddi çalışmaları var. Yurt dışında daha çok kullanılan ve tüketiciler tarafından tercih edilen çevreci ambalajlar ülkemizde de yavaş yavaş raflarda boy göstermektedir. Satın alma tercihimizi öncelikli olarak geri dönüştürülebilir, geri dönüştürülmüş ya da tekrar kullanılabilir ambalajlardan yana yapmalıyız. Bu mottoyla bizler de raflardan satın aldığımız ambalajların hangi özellikte olduğunun bilincinde alışverişler yapmaya özen gösteriyoruz.

Ev için verdiğimiz damacana su siparişlerinde de uzun süre kötü koşullarda bekletilmiş plastik (PS) damacanalar yerine cam damacanaları tercih ediyoruz.

Yerel Üreticiyi Destekliyoruz

Semt pazarlarına gitmekten çok hoşlanıyoruz. Genellikle tanıdığımız ve güvendiğimiz yerel üreticilerden alışveriş yapıyoruz. Yeni keşfettiğimiz yerlerde de yerel üreticileri bulup, onlarla bol bol muhabbet edip onların ürünlerini tercih ediyoruz. Urla Kadın Kooperatifi ve Bademler Kooperatifi düzenli olarak tercih ettiğimiz ve desteklediğimiz yerler arasındadır.

Kendi Sebzelerimizi Ekiyoruz

Herkes gibi bizim de pazardan her hafta mutlaka aldığımız bazı sebzeler var. Hepsi için geçerli olmasa da maydonoz, semiz otu, biber, salatalık gibi bazı sebzeleri bahçede ya da saksılarda yetiştirmeye çalışıyoruz. Onun dışında yine bahçemizde, zeytin, erik, armut, limon, kayısı ve incir ağaçları da mevcut. Sezonlarında hepsinin nimetlerinden de yararlanıyoruz.

Arabadan Çok Bisiklet Kullanmaya Çalışıyoruz Ya Da Yürüyoruz

Arabalar hava ve gürültü kirliliği yaratma konusunda en ön sıralarda gelen unsurlardır. Karbon salınımımızı azaltmak ve özellikle son zamanlardaki artan yakıt giderlerini bir nebze rahatlatmak için bisiklet kullanmaya ya da gideceğimiz yerlere yürümeye özen gösteriyoruz. Bisikletin ülkemizde yaygınlaşması, insanların bu konuda bilinçlenmesi ve daha çok bisiklet yolunun yapılması adına ara ara hesabımızdan paylaşımlar yapıyoruz.

Alışveriş Poşeti Satın Almıyoruz

Markete ya da pazara gittiğimizde mutlaka yanımızda bez çanta götürüyoruz. Plastik poşet kullanmıyoruz.

Tek Kullanımlık Malzeme Kullanmıyoruz

Uzun zamandır kağıt bardak, plastik pipet gibi tek kullanımlık malzeme satın almıyoruz. Gerektiğinde herkesin uygun fiyata bulabileceği metal/cam pipetler kullanıyoruz. Pikniğe ya da plaja gittiğimizde de yanımızda mutlaka kendi bardaklarımızı götürüyoruz. Hem daha sağlıklı hem de çevreci bir adım atmış oluyoruz. Kağıt bardaklar çevreci gibi dursalar da içerdikleri polietilen katman sayesinde ayrışması ve geri dönüşümü oldukça zor yapılan katmanlı malzemelerdir.

Dışarı Çıkarken Yanımıza Termos Su Alıyoruz

Gün içinde bol bol su tüketiyoruz ve ikimizin de günlük su içme hedefleri var. Bu sebeple her seferinde dışarıdan su ve dolaylı olarak ambalaj satın almak yerine yanımızda mutlaka su termosu taşıyoruz. Böylelikle boş yere bir ambalaj daha az satın alınmamasını sağlıyoruz.

Çevre Dostu Temizlik Malzemeleri Kullanıyoruz

Suyun sürdürülebilir olması çok önemli ve dünyadaki temiz su kaynakları her geçen gün azalmakta. Hem kendi sağlığımız hem de çevreye minimum zarar için bulaşık ve çamaşır deterjanı seçimlerimizi doğal içerikli ürünlerden yana yapıyoruz.

İhtiyacımız Kadar Satın Alıyoruz

Biraz da kapitalist sistemin etkisiyle devamlı bir satın alma içgüdüsü içerisindeyiz. Fakat bu trend ekonominin kötüye gitmesi ve dünya kaynaklarının azalmasıyla kırılmış durumda. Sıfır atık anlayışının yaygınlaşması ve minimal bir yaşam tarzının oluşturulması amacıyla bir ürünü ya da hizmeti satın almadan önce iki kere düşünmek gerekiyor. Buna ihtiyacım var mı, almasam ne değişir gibi soruları kendimize sormamız gerekiyor. Bizler de geçmişteki kadar fazla gıda, kıyafet, eşya satın almıyoruz. İhtiyacımız kadar ve kendimize yetecek kadar alıyoruz.

Sürdürülebilirlik konusunda sizler de farklı aksiyonlar alıyor musunuz? Sürdürülebilirlik hakkında birlikte görüş alış verişi yapabiliriz.

Urla Gezilecek Yerler” yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Urla Kahve Rotası” yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Urla Deniz Rotası” yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Urla İskele Gezi Rehberi” yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

bizdegeziyoruz

Daha çok seyahat tavsiyesi ve seyahat içeriği için buraya tıklayarak bizi Instagram’dan takip edebilirsiniz.